Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

Aşçılık Programının amacı Türk ve Dünya mutfakları ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip, sanatsal duyarlılıkta sunumlar yapabilen, mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek düzeyde teknik bilgi sahibi, araştırmacı, yenilikleri takip edebilen, başarılı ve lider şefleri, yöneticileri yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Ön Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Mezuniyet Koşulları

Aşçılık alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünün başarıyla tamamlanması, genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
GST1110586 GIDA TEKNOLOJİSİ Türkçe 2 - 3
GST1110587 GIDA HİJYENİ VE MESLEKİ ETİK Türkçe 2 - 3
GST1110588 GASTRONOMİ TARİHİ VE TERMİNOLOJİSİ Türkçe 2 - 3
GST1110589 MUTFAK ÜRÜNLERİ Türkçe 1+1 - 3
GST1110686 MUTFAK UYGULAMALARI Türkçe 1+4 - 7
GST1110830 TÜRK MUTFAĞI Türkçe 1+4 - 7
GST1111084 ETKİNLİK ÇALIŞMALARI Türkçe 2 - 2
AIT1110360 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM) Türkçe 2 - 2
TUD1110358 TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM) Türkçe 2 - 2
YAD1110361 YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) İngilizce 2 - 2
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
GST1210831 PİŞİRME TEKNİKLERİ Türkçe 1+4 - 7
GST1210832 DÜNYA MUTFAKLARI Türkçe 1+4 - 7
GST1210833 MENÜ PLANLAMA Türkçe 2 - 3
GST1210834 MUTFAK YÖNETİMİ Türkçe 2 - 3
GST1210835 İŞLETME BİLGİSİ Türkçe 2 - 2
GST1210597 MESLEKİ YABANCI DİL İngilizce 2 - 3
AIT1210381 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (UZAKTAN EĞİTİM) Türkçe 2 - 2
TUD1210364 TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) Türkçe 2 - 2
YAD1210374 YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM) İngilizce 2 - 2

Program Yeterliliği

İstihdam Olanakları

Mezun öğrenciler ‘’Aşçı Meslek Elemanı ‘’ unvanı alarak turistik belgeli işletmelerde otellerde, restoranlarda, pastanelerde, catering şirketlerinde, uçak-gemi-tren-otobüs-hastane mutfaklarında; Aşçıbaşı Aşçıbaşı yardımcısı Kasap Soğuk mutfak şefi A’la carte şefi Kahvaltı mutfağı şefi Sıcak mutfak şefi Personel mutfağı şefi Pastacı Araştırma şefi Mutfak bilimcisi Yiyecek-içecek müdürü Yemek tedariği yöneticisi Mutfak yöneticisi Restoran koordinatörü Restoran müdürü vb. kadrolarda çalışabilirler. Ayrıca yemek araştırmacısı, yemek yazarı, gıda işleyicisi, yemek stilisti, yemek mimarı, menü geliştirici, tarif geliştirici, yiyecek-içecek eğiticisi isimleri altında da topluma hizmet edebilmekte ve mesleki kariyerlerine yön verebilmektedirler.

Üst Dereceye Geçiş

Aile ve Tüketici Bilimleri, Beslenme ve Diyetetik, Gastronomi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Mutfak Sanatları ve Yönetimi, Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.

Bölüm/Program Başkanı

Öğr.Gör. Esra AYCI

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 0
İlişkili Ders Sayısı / 0/26

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu