Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | ADS1211142 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gizem Meva BAŞYİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. IV. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik nedir? Neden önemlidir? Etkinlik organizasyon süreçleri,Etkinlik süreçlerinden sektörel iş birliğinin önemi ve paydaş yönetimi,Etkinliklerin kariyer hayatındaki önemi,Kültürel etkinlik süreçleri,Kültürel etkinlik süreçleri,Kurumsal yazışma teknikleri,Stres ve Kaygı yönetimi,ARA SINAV,Adab-ı muaşeret,Programa özgü etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Sosyal Sorumluluk Projesi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik nedir? Neden önemlidir? Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Etkinlik süreçlerinden sektörel iş birliğinin önemi ve paydaş yönetimi | |
3 | Etkinliklerin kariyer hayatındaki önemi | |
4 | Kültürel etkinlik süreçleri | |
5 | Kültürel etkinlik süreçleri | |
6 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
7 | Stres ve Kaygı yönetimi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Adab-ı muaşeret | |
10 | Programa özgü etkinlik | |
11 | Programa Özgü Etkinlik | |
12 | Programa Özgü Etkinlik | |
13 | Programa Özgü Etkinlik | |
14 | Programa Özgü Etkinlik | |
15 | Sosyal Sorumluluk Projesi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | ADS1211142 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gizem Meva BAŞYİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. IV. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik nedir? Neden önemlidir? Etkinlik organizasyon süreçleri,Etkinlik süreçlerinden sektörel iş birliğinin önemi ve paydaş yönetimi,Etkinliklerin kariyer hayatındaki önemi,Kültürel etkinlik süreçleri,Kültürel etkinlik süreçleri,Kurumsal yazışma teknikleri,Stres ve Kaygı yönetimi,ARA SINAV,Adab-ı muaşeret,Programa özgü etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Programa Özgü Etkinlik,Sosyal Sorumluluk Projesi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik nedir? Neden önemlidir? Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Etkinlik süreçlerinden sektörel iş birliğinin önemi ve paydaş yönetimi | |
3 | Etkinliklerin kariyer hayatındaki önemi | |
4 | Kültürel etkinlik süreçleri | |
5 | Kültürel etkinlik süreçleri | |
6 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
7 | Stres ve Kaygı yönetimi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Adab-ı muaşeret | |
10 | Programa özgü etkinlik | |
11 | Programa Özgü Etkinlik | |
12 | Programa Özgü Etkinlik | |
13 | Programa Özgü Etkinlik | |
14 | Programa Özgü Etkinlik | |
15 | Sosyal Sorumluluk Projesi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |