Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM IIADS2211045Bahar Dönemi0+454530
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastanın koltuğa oturtulması ve hazırlanması, yapılacak operasyon için gerekli alet ve malzemelerin tedavi alanına getirilmesi. Dört elli diş hekimliği uygulaması. Kliniğin sonraki operasyon için hazırlanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi,Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi,Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi,Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi,Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi,Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi,Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi klinik eğitimi,ARA SINAV,Endodonti klinik eğitimi,Endodonti klinik eğitimi,Periodontoloji klinik eğitimi,Periodontoloji klinik eğitimi,Pedodonti klinik eğitimi,Pedodonti klinik eğitimi,Ortodonti klinik eğitimi,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diş Hekimliğinde klinik uygulamaların pratik ve teorik bilgiler ışığında pratik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi
2Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi
3Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi
4Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi
5Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi
6Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi
7Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi klinik eğitimi
8ARA SINAV
9Endodonti klinik eğitimi
10Endodonti klinik eğitimi
11Periodontoloji klinik eğitimi
12Periodontoloji klinik eğitimi
13Pedodonti klinik eğitimi
14Pedodonti klinik eğitimi
15Ortodonti klinik eğitimi
15GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynak
Ders notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM IIADS2211045Bahar Dönemi0+454530
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastanın koltuğa oturtulması ve hazırlanması, yapılacak operasyon için gerekli alet ve malzemelerin tedavi alanına getirilmesi. Dört elli diş hekimliği uygulaması. Kliniğin sonraki operasyon için hazırlanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi,Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi,Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi,Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi,Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi,Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi,Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi klinik eğitimi,ARA SINAV,Endodonti klinik eğitimi,Endodonti klinik eğitimi,Periodontoloji klinik eğitimi,Periodontoloji klinik eğitimi,Pedodonti klinik eğitimi,Pedodonti klinik eğitimi,Ortodonti klinik eğitimi,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diş Hekimliğinde klinik uygulamaların pratik ve teorik bilgiler ışığında pratik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi
2Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi
3Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi
4Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi
5Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi
6Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi
7Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi klinik eğitimi
8ARA SINAV
9Endodonti klinik eğitimi
10Endodonti klinik eğitimi
11Periodontoloji klinik eğitimi
12Periodontoloji klinik eğitimi
13Pedodonti klinik eğitimi
14Pedodonti klinik eğitimi
15Ortodonti klinik eğitimi
15GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynak
Ders notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler