Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AĞIZ, DİŞ, ÇENE HASTALIKLAR BİLGİSİ | ADS1211044 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ağız hastalıkları konusunda temel bilgilere sahip olmaları, çürük oluşum mekanizmasını öğrenmeleri ve ağız diş sağlığının bireyin genel sağlığı üzerindeki önemini anlamaları hedeflenmektedir. Temel hijyen motivasyon bilgilerinin özümsenmesi ve uygulanabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dental karies oluşum mekanizması,Endodontik hastalıkların gelişimi,Oral hijyen motivasyon eğitimi,Kronik marjinal gingivitis ve periodontal hastalıklar,1.kademe periodontal tedavi ve diş taşı temizliği,Kısmi diş eksiklikleri ve tedavileri,Total diş eksiklikleri ve tedavileri,ARA SINAV,Oral implantoloji temel bilgiler,Oral implantoloji diş hekimliğindeki uygulamalar,Temel ağız diş sağlığı eğitimi ve çocuklarda ağız diş sağlığının önemi,Ağız diş sağlığı ve sistemik sağlık ilişkilerinin tanımlanması,Bakteriyel, viral, oral enfeksiyonlar ve alınacak önlemler; Beslenme düzeninin ağız diş sağlığı üzerindeki etkileri,İleri yaş bireylerde ağız diş sağlığının psikolojik, fonksiyonel ve fizyolojik etkileri,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel ağız ortamı mikrobiyolojisini tanımlar. | ||
Bakteri, virüs ve enfeksiyon kavramlarının ağız diş sağlığındaki etkilerini açıklar. | ||
Belirli hastalıkların ağız içi bulgularını tanımlar. | ||
Dişe ait temel morfolojiyi ve dental yapıların özelliklerini açıklar. | ||
Dental çürük oluşum mekanizmasının öğrenilmesi ve çürük oluşumunu önlemeye yönelik genel oral hijyen motivasyonunu tanımlar. | ||
Diş kayıplarının genel sağlık üzerindeki etkilerini açıklar, koruyucu hekimlik alanında diş hekimliğinin rolünü açıklar ve bu konuda yardımcı personel olarak gerekli katkıyı sağlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dental karies oluşum mekanizması | |
2 | Endodontik hastalıkların gelişimi | |
3 | Oral hijyen motivasyon eğitimi | |
4 | Kronik marjinal gingivitis ve periodontal hastalıklar | |
5 | 1.kademe periodontal tedavi ve diş taşı temizliği | |
6 | Kısmi diş eksiklikleri ve tedavileri | |
7 | Total diş eksiklikleri ve tedavileri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Oral implantoloji temel bilgiler | |
10 | Oral implantoloji diş hekimliğindeki uygulamalar | |
11 | Temel ağız diş sağlığı eğitimi ve çocuklarda ağız diş sağlığının önemi | |
12 | Ağız diş sağlığı ve sistemik sağlık ilişkilerinin tanımlanması | |
13 | Bakteriyel, viral, oral enfeksiyonlar ve alınacak önlemler; Beslenme düzeninin ağız diş sağlığı üzerindeki etkileri | |
14 | İleri yaş bireylerde ağız diş sağlığının psikolojik, fonksiyonel ve fizyolojik etkileri | |
15 | GENEL DEĞERLENDİRME |
Kaynak |
Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AĞIZ, DİŞ, ÇENE HASTALIKLAR BİLGİSİ | ADS1211044 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ağız hastalıkları konusunda temel bilgilere sahip olmaları, çürük oluşum mekanizmasını öğrenmeleri ve ağız diş sağlığının bireyin genel sağlığı üzerindeki önemini anlamaları hedeflenmektedir. Temel hijyen motivasyon bilgilerinin özümsenmesi ve uygulanabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dental karies oluşum mekanizması,Endodontik hastalıkların gelişimi,Oral hijyen motivasyon eğitimi,Kronik marjinal gingivitis ve periodontal hastalıklar,1.kademe periodontal tedavi ve diş taşı temizliği,Kısmi diş eksiklikleri ve tedavileri,Total diş eksiklikleri ve tedavileri,ARA SINAV,Oral implantoloji temel bilgiler,Oral implantoloji diş hekimliğindeki uygulamalar,Temel ağız diş sağlığı eğitimi ve çocuklarda ağız diş sağlığının önemi,Ağız diş sağlığı ve sistemik sağlık ilişkilerinin tanımlanması,Bakteriyel, viral, oral enfeksiyonlar ve alınacak önlemler; Beslenme düzeninin ağız diş sağlığı üzerindeki etkileri,İleri yaş bireylerde ağız diş sağlığının psikolojik, fonksiyonel ve fizyolojik etkileri,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel ağız ortamı mikrobiyolojisini tanımlar. | ||
Bakteri, virüs ve enfeksiyon kavramlarının ağız diş sağlığındaki etkilerini açıklar. | ||
Belirli hastalıkların ağız içi bulgularını tanımlar. | ||
Dişe ait temel morfolojiyi ve dental yapıların özelliklerini açıklar. | ||
Dental çürük oluşum mekanizmasının öğrenilmesi ve çürük oluşumunu önlemeye yönelik genel oral hijyen motivasyonunu tanımlar. | ||
Diş kayıplarının genel sağlık üzerindeki etkilerini açıklar, koruyucu hekimlik alanında diş hekimliğinin rolünü açıklar ve bu konuda yardımcı personel olarak gerekli katkıyı sağlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dental karies oluşum mekanizması | |
2 | Endodontik hastalıkların gelişimi | |
3 | Oral hijyen motivasyon eğitimi | |
4 | Kronik marjinal gingivitis ve periodontal hastalıklar | |
5 | 1.kademe periodontal tedavi ve diş taşı temizliği | |
6 | Kısmi diş eksiklikleri ve tedavileri | |
7 | Total diş eksiklikleri ve tedavileri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Oral implantoloji temel bilgiler | |
10 | Oral implantoloji diş hekimliğindeki uygulamalar | |
11 | Temel ağız diş sağlığı eğitimi ve çocuklarda ağız diş sağlığının önemi | |
12 | Ağız diş sağlığı ve sistemik sağlık ilişkilerinin tanımlanması | |
13 | Bakteriyel, viral, oral enfeksiyonlar ve alınacak önlemler; Beslenme düzeninin ağız diş sağlığı üzerindeki etkileri | |
14 | İleri yaş bireylerde ağız diş sağlığının psikolojik, fonksiyonel ve fizyolojik etkileri | |
15 | GENEL DEĞERLENDİRME |
Kaynak |
Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |