Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma TOSUN, Öğr.Gör. Müge SARI |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
| Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun | ||
| Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
| Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun. | ||
| Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın. | ||
| Geçmiş olaylar hakkında konuşur. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı | |
| 2 | Aile hakkında konuşmak | |
| 3 | Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri | |
| 4 | Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak | |
| 5 | Olasılık için 'Can' var / var | |
| 6 | Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler | |
| 7 | Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç… | |
| 10 | Restoranda sipariş vermek | |
| 11 | Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek | |
| 12 | Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı | |
| 13 | Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller | |
| 14 | Geçmiş olaylar hakkında konuşmak. | |
| 15 | Final sınavı |
| Kaynak |
| SURE - Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
| 2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
| 3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
| 4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
| 5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
| 8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma TOSUN, Öğr.Gör. Müge SARI |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
| Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun | ||
| Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
| Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun. | ||
| Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın. | ||
| Geçmiş olaylar hakkında konuşur. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı | |
| 2 | Aile hakkında konuşmak | |
| 3 | Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri | |
| 4 | Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak | |
| 5 | Olasılık için 'Can' var / var | |
| 6 | Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler | |
| 7 | Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç… | |
| 10 | Restoranda sipariş vermek | |
| 11 | Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek | |
| 12 | Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı | |
| 13 | Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller | |
| 14 | Geçmiş olaylar hakkında konuşmak. | |
| 15 | Final sınavı |
| Kaynak |
| SURE - Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
| 2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
| 3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
| 4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
| 5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
| 8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
| Toplam | 100 | |