Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MİMARLIK TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Mimarlıktaki genel kavramlar ve bu kavramların ışığında tarih öncesinden başlayarak Batı Sanatının uygarlıklara, dönemlere, akımlara göre incelenmesi, Mısır, Mezopotamya, Uzak Doğu, Güney Amerika, Anadolu ve Avrupa’daki uygarlıklarda mimari gelişiminin incelenmesi. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders konularının aktarılması. Dönemlik ödev/sunum gruplarının oluşturulması, konularının dağıtılması.,Tarih öncesi dönem mimarlığı,Antik Mısır mimarlığı,Hitit, Minos ve Miken mimarlığı,Uzakdoğu ve Güney Amerika mimarlığı,Anadolu’da ilk yerleşimler,Frig, Urartu, Lidya, Likya mimarlıkları,Ara sınav,Antik Yunan mimarlığı,Antik Roma mimarlığı,Doğu Roma / Bizans mimarlığı,Ödev Sunumları,Ödev Sunumları,Ödev Sunumları,Dönemin gözden geçirilmesi ve genel tekrar; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Başlangıcından günümüze Batı mimarlığının dönemlere ve akımlara bağlı olarak genel gelişimi ve bunları etkileyen sosyal, siyasal, ekonomik, teknik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma | ||
| Farklı sanat dallarından mimari eserlerini ait oldukları dönem ve akımlara bağlı olarak analitik yönden inceleyebilme. | ||
| Mimarlık ve kent gelişiminin ilkelerini, sosyal, kültürel tarih gelişimi içinde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||
| Mimarlık eserlerin genel üsluplarını değerlendirebilmek. | ||
| Uygarlık tarihi içinde mimarlık eserlerini inceleyebilmek. | ||
| Farklı medeniyetlerin mimaril özelliklerini ayırt edebilmek. | ||
| Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile mimari ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi geliştirmek. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse giriş, ders konularının aktarılması. Dönemlik ödev/sunum gruplarının oluşturulması, konularının dağıtılması. | |
| 2 | Tarih öncesi dönem mimarlığı | |
| 3 | Antik Mısır mimarlığı | |
| 4 | Hitit, Minos ve Miken mimarlığı | |
| 5 | Uzakdoğu ve Güney Amerika mimarlığı | |
| 6 | Anadolu’da ilk yerleşimler | |
| 7 | Frig, Urartu, Lidya, Likya mimarlıkları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Antik Yunan mimarlığı | |
| 10 | Antik Roma mimarlığı | |
| 11 | Doğu Roma / Bizans mimarlığı | |
| 12 | Ödev Sunumları | Öğrenci/öğrenci gruplarının, ödev konusu kapsamında görsel sunum ve anlatımları. |
| 13 | Ödev Sunumları | Öğrenci/öğrenci gruplarının, ödev konusu kapsamında görsel sunum ve anlatımları. |
| 14 | Ödev Sunumları | Öğrenci/öğrenci gruplarının, ödev konusu kapsamında görsel sunum ve anlatımları. |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi ve genel tekrar |
| Kaynak |
| -Hamlyn,P., “World Architecture” - -Hollingsworth,M., Dünya Sanat Tarihi, İnkilap Yayınevi - -KUBAN, D., “Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul - -Ragon, M., “Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul - -Roth,L.,” Mimarlığın Öyküsü”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
| 2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
| 3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
| 4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
| 5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
| 8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MİMARLIK TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Mimarlıktaki genel kavramlar ve bu kavramların ışığında tarih öncesinden başlayarak Batı Sanatının uygarlıklara, dönemlere, akımlara göre incelenmesi, Mısır, Mezopotamya, Uzak Doğu, Güney Amerika, Anadolu ve Avrupa’daki uygarlıklarda mimari gelişiminin incelenmesi. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders konularının aktarılması. Dönemlik ödev/sunum gruplarının oluşturulması, konularının dağıtılması.,Tarih öncesi dönem mimarlığı,Antik Mısır mimarlığı,Hitit, Minos ve Miken mimarlığı,Uzakdoğu ve Güney Amerika mimarlığı,Anadolu’da ilk yerleşimler,Frig, Urartu, Lidya, Likya mimarlıkları,Ara sınav,Antik Yunan mimarlığı,Antik Roma mimarlığı,Doğu Roma / Bizans mimarlığı,Ödev Sunumları,Ödev Sunumları,Ödev Sunumları,Dönemin gözden geçirilmesi ve genel tekrar; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Başlangıcından günümüze Batı mimarlığının dönemlere ve akımlara bağlı olarak genel gelişimi ve bunları etkileyen sosyal, siyasal, ekonomik, teknik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma | ||
| Farklı sanat dallarından mimari eserlerini ait oldukları dönem ve akımlara bağlı olarak analitik yönden inceleyebilme. | ||
| Mimarlık ve kent gelişiminin ilkelerini, sosyal, kültürel tarih gelişimi içinde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||
| Mimarlık eserlerin genel üsluplarını değerlendirebilmek. | ||
| Uygarlık tarihi içinde mimarlık eserlerini inceleyebilmek. | ||
| Farklı medeniyetlerin mimaril özelliklerini ayırt edebilmek. | ||
| Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile mimari ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi geliştirmek. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse giriş, ders konularının aktarılması. Dönemlik ödev/sunum gruplarının oluşturulması, konularının dağıtılması. | |
| 2 | Tarih öncesi dönem mimarlığı | |
| 3 | Antik Mısır mimarlığı | |
| 4 | Hitit, Minos ve Miken mimarlığı | |
| 5 | Uzakdoğu ve Güney Amerika mimarlığı | |
| 6 | Anadolu’da ilk yerleşimler | |
| 7 | Frig, Urartu, Lidya, Likya mimarlıkları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Antik Yunan mimarlığı | |
| 10 | Antik Roma mimarlığı | |
| 11 | Doğu Roma / Bizans mimarlığı | |
| 12 | Ödev Sunumları | Öğrenci/öğrenci gruplarının, ödev konusu kapsamında görsel sunum ve anlatımları. |
| 13 | Ödev Sunumları | Öğrenci/öğrenci gruplarının, ödev konusu kapsamında görsel sunum ve anlatımları. |
| 14 | Ödev Sunumları | Öğrenci/öğrenci gruplarının, ödev konusu kapsamında görsel sunum ve anlatımları. |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi ve genel tekrar |
| Kaynak |
| -Hamlyn,P., “World Architecture” - -Hollingsworth,M., Dünya Sanat Tarihi, İnkilap Yayınevi - -KUBAN, D., “Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul - -Ragon, M., “Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul - -Roth,L.,” Mimarlığın Öyküsü”, Kabalcı Yayınevi, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
| 2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
| 3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
| 4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
| 5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
| 8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |