Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL KONUT MİMARİSİ | MİR2110464 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Derste geleneksel Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla irdelenmesi; bu evlerin oluşturduğu geleneksel bütünlüklerin kentsel ve yapısal ölçekte incelenmesi; bu değerleri geleceğe aktarma konusundaki koruma sorunlarının irdelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk evi ile ilgili temel kaynakların tanıtılması, Türk evi kavramı nitelikleri ve kökeni.,Türk evinin yayılma alanları ve Osmanlı konut mimarlığına genel bakış,Türk evini oluşturan etkenler,Türk evinin biçimsel gelişimi,Türk evini oluşturan unsurlar;oda, sofa, eyvan,Türk evini oluşturan unsurlar;eyvan,merdiven,hamam,hela,Türk evinde katlara göre işlev dağılımı,Ara Sınav,Türk evi plan tipleri,Türk evi yapım sistemi,Türk evi cephe özellikleri,Türk evi korunma sorunları,Ahşap yapıları koruma kriterleri,Ödev anlatımları ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türk Evi'nin tarihi süreç içindeki gelişimini değerlendirebilir | ||
Anadolu geleneksel konut dokusunun ve konut tasarımının temel ilkelerini, mimari özellikleri ileri derecede bilgi, kavrayış sahibi olmak, eleştirel tartışma yapabilme becerisi kazanmak | ||
Geleneksel konutta koruma sorunları ileri derecede bilgi, kavrayış sahibi olmak, eleştirel tartışma yapabilme becerisi kazanmak | ||
Geleneksel Türk Evi'nin terminolojisini öğrenir | ||
Geleneksel Türk Evleri'nin ait oldukları dönemi ve bölgelerine göre özelliklerini öğrenir | ||
Türk Evleri'nin mekansal analizini yapma yeteneğini geliştirme ve bu bilgileri çağdaş tasarımlarda da kullanır | ||
Geleneksel Türk Evleri'nin yapım ilkelerini ve teknolojisini kavrar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türk evi ile ilgili temel kaynakların tanıtılması, Türk evi kavramı nitelikleri ve kökeni. | |
2 | Türk evinin yayılma alanları ve Osmanlı konut mimarlığına genel bakış | |
3 | Türk evini oluşturan etkenler | |
4 | Türk evinin biçimsel gelişimi | |
5 | Türk evini oluşturan unsurlar;oda, sofa, eyvan | |
6 | Türk evini oluşturan unsurlar;eyvan,merdiven,hamam,hela | |
7 | Türk evinde katlara göre işlev dağılımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk evi plan tipleri | |
10 | Türk evi yapım sistemi | |
11 | Türk evi cephe özellikleri | |
12 | Türk evi korunma sorunları | |
13 | Ahşap yapıları koruma kriterleri | |
14 | Ödev anlatımları | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
AKIN, N., “Balkanlarda Osmanlı Dönemi Konutları”, İstanbul, 2001 ELDEM, S. H., “Türk Evi Plan Tipleri”, İstanbul, 1954 ELDEM, S. H., “Türk Evi I-IV”, İstanbul, 1984 ELDEM, S. H., “Boğaziçi Yalıları I-II”, İstanbul, 1993 KUBAN, D., “Türk Hayatlı Evi”, İstanbul, 1995 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL KONUT MİMARİSİ | MİR2110464 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Derste geleneksel Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla irdelenmesi; bu evlerin oluşturduğu geleneksel bütünlüklerin kentsel ve yapısal ölçekte incelenmesi; bu değerleri geleceğe aktarma konusundaki koruma sorunlarının irdelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk evi ile ilgili temel kaynakların tanıtılması, Türk evi kavramı nitelikleri ve kökeni.,Türk evinin yayılma alanları ve Osmanlı konut mimarlığına genel bakış,Türk evini oluşturan etkenler,Türk evinin biçimsel gelişimi,Türk evini oluşturan unsurlar;oda, sofa, eyvan,Türk evini oluşturan unsurlar;eyvan,merdiven,hamam,hela,Türk evinde katlara göre işlev dağılımı,Ara Sınav,Türk evi plan tipleri,Türk evi yapım sistemi,Türk evi cephe özellikleri,Türk evi korunma sorunları,Ahşap yapıları koruma kriterleri,Ödev anlatımları ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türk Evi'nin tarihi süreç içindeki gelişimini değerlendirebilir | ||
Anadolu geleneksel konut dokusunun ve konut tasarımının temel ilkelerini, mimari özellikleri ileri derecede bilgi, kavrayış sahibi olmak, eleştirel tartışma yapabilme becerisi kazanmak | ||
Geleneksel konutta koruma sorunları ileri derecede bilgi, kavrayış sahibi olmak, eleştirel tartışma yapabilme becerisi kazanmak | ||
Geleneksel Türk Evi'nin terminolojisini öğrenir | ||
Geleneksel Türk Evleri'nin ait oldukları dönemi ve bölgelerine göre özelliklerini öğrenir | ||
Türk Evleri'nin mekansal analizini yapma yeteneğini geliştirme ve bu bilgileri çağdaş tasarımlarda da kullanır | ||
Geleneksel Türk Evleri'nin yapım ilkelerini ve teknolojisini kavrar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türk evi ile ilgili temel kaynakların tanıtılması, Türk evi kavramı nitelikleri ve kökeni. | |
2 | Türk evinin yayılma alanları ve Osmanlı konut mimarlığına genel bakış | |
3 | Türk evini oluşturan etkenler | |
4 | Türk evinin biçimsel gelişimi | |
5 | Türk evini oluşturan unsurlar;oda, sofa, eyvan | |
6 | Türk evini oluşturan unsurlar;eyvan,merdiven,hamam,hela | |
7 | Türk evinde katlara göre işlev dağılımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk evi plan tipleri | |
10 | Türk evi yapım sistemi | |
11 | Türk evi cephe özellikleri | |
12 | Türk evi korunma sorunları | |
13 | Ahşap yapıları koruma kriterleri | |
14 | Ödev anlatımları | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
AKIN, N., “Balkanlarda Osmanlı Dönemi Konutları”, İstanbul, 2001 ELDEM, S. H., “Türk Evi Plan Tipleri”, İstanbul, 1954 ELDEM, S. H., “Türk Evi I-IV”, İstanbul, 1984 ELDEM, S. H., “Boğaziçi Yalıları I-II”, İstanbul, 1993 KUBAN, D., “Türk Hayatlı Evi”, İstanbul, 1995 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |