Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM I | MİR1110053 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye, yeni bir dil olarak, kendisini ifade edebilmesi amacıyla mimari çizim dili anlatılmakta, bu amaçla önce basit çizimler, daha sonra üç boyutlu objelerin görünüş çizimleri ve mimaride plan, kesit ve cephe çizimleri gösterilmekte ve bu doğrultuda uygulamalar yaptırılmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin önemi, içeriği, yönteminin açıklanması; teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı ( T cetveli, gönye, vs.),Kağıt tipleri. Standart kâğıt boyutları ve pafta düzeni, Çizgi türleri ve çizgi kalınlıkları. Antet çalışması,Antet çalışması, Harf ve rakam yazılışlarının anlatımı ve uygulaması,Geometrik çizimler ,çizimlerde tasarı geometri kurallarının uygulanması.,Ölçekler ve ölçeklendirme ,Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi.,Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi.,Ara sınav,Epür düzlem, Cisimlerin izdüşümleri,Epür düzlem, Görünüş çıkarma,Epür düzlem, Görünüş çıkarma,Epürü verilen cisimlerin perspektiflerinin çizilmesi,Perspektif,Perspektif,Perspektif; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin teknik çizim anlamında el yeteneklerinin geliştirilmesi, çizim aletlerini kullanma becerilerinin artırılması. | ||
Üç boyutlu düşünme yetisinin geliştirilmesi. | ||
Ölçü birimleri, ölçeklendirme, yapıların ölçekli şekilde ifade edilme şekli. | ||
Projelerde ölçülendirme yapabilme, okuyabilme. | ||
Uluslararası alanda kabul görmüş mimari çizim teknik, sembol ve gösterim şekillerinin öğrenilmesi. | ||
Mimari projede detay plan, kesit ve cephe ilişkisi ve doğru şekilde kağıda aktarılması. | ||
Detay çizim teknikleri, ifade yöntemlerinin geliştirilmesi. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin önemi, içeriği, yönteminin açıklanması; teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı ( T cetveli, gönye, vs.) | |
2 | Kağıt tipleri. Standart kâğıt boyutları ve pafta düzeni, Çizgi türleri ve çizgi kalınlıkları. Antet çalışması | T cetveli, gönye kullanarak; yatayda, dikeyde ve açılı ( 30 / 60 / 45 ) nokta, çizgi çalışması, çizim kağıdına antet hazırlanması |
3 | Antet çalışması, Harf ve rakam yazılışlarının anlatımı ve uygulaması | Antet hazırlanması, Yazı uygulamaları |
4 | Geometrik çizimler ,çizimlerde tasarı geometri kurallarının uygulanması. | Çokgen çizimi 1-Eşkenar Üçgen 2-Çemberi Üç Eşit Parçaya Bölüp Eşkenar Üçgen 3-Çember içine Kare 4-Çember İçine Beşgen 5- Çember İçine Altıgen 6- Çember İçine Yedigen 7-Çember İçine Sekizgen Çizilmesi. |
5 | Ölçekler ve ölçeklendirme | Krokiden ölçekli çizim uygulaması |
6 | Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi. | Epür düzlem uygulaması |
7 | Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi. | Epür düzlem uygulaması |
8 | Ara sınav | |
9 | Epür düzlem, Cisimlerin izdüşümleri | Epür düzlem üzerinde çizimlerin görünüşlerinin çiziminin yapılması |
10 | Epür düzlem, Görünüş çıkarma | Epir düzlemde berilen çizimlerden yararlanılarak eksik görünüşlerin çizilmesi |
11 | Epür düzlem, Görünüş çıkarma | Epir düzlemde berilen çizimlerden yararlanılarak eksik görünüşlerin çizilmesi |
12 | Epürü verilen cisimlerin perspektiflerinin çizilmesi | Aksonometrik perspektif çizim uygulaması |
13 | Perspektif | Militer kavalyer perspektif çizim uygulaması |
14 | Perspektif | Tek kaçışlı perspektif çizimi yapılması |
15 | Perspektif | İki kaçışlı perspektif çizimi yapılması |
Kaynak |
- ŞAHİNLER, O., KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul, Yay Yayınevi, 1990. - ELDEM, S.H. , Yapı. - KUBAN, D. Mimarlık Kavramları. - ONAT, E. Mimarlık, Form ve Geometri. - PANCARCI, A., ÖCAL M.E., Yapı Teknik Resmi Cilt: I – II |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM I | MİR1110053 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye, yeni bir dil olarak, kendisini ifade edebilmesi amacıyla mimari çizim dili anlatılmakta, bu amaçla önce basit çizimler, daha sonra üç boyutlu objelerin görünüş çizimleri ve mimaride plan, kesit ve cephe çizimleri gösterilmekte ve bu doğrultuda uygulamalar yaptırılmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin önemi, içeriği, yönteminin açıklanması; teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı ( T cetveli, gönye, vs.),Kağıt tipleri. Standart kâğıt boyutları ve pafta düzeni, Çizgi türleri ve çizgi kalınlıkları. Antet çalışması,Antet çalışması, Harf ve rakam yazılışlarının anlatımı ve uygulaması,Geometrik çizimler ,çizimlerde tasarı geometri kurallarının uygulanması.,Ölçekler ve ölçeklendirme ,Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi.,Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi.,Ara sınav,Epür düzlem, Cisimlerin izdüşümleri,Epür düzlem, Görünüş çıkarma,Epür düzlem, Görünüş çıkarma,Epürü verilen cisimlerin perspektiflerinin çizilmesi,Perspektif,Perspektif,Perspektif; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin teknik çizim anlamında el yeteneklerinin geliştirilmesi, çizim aletlerini kullanma becerilerinin artırılması. | ||
Üç boyutlu düşünme yetisinin geliştirilmesi. | ||
Ölçü birimleri, ölçeklendirme, yapıların ölçekli şekilde ifade edilme şekli. | ||
Projelerde ölçülendirme yapabilme, okuyabilme. | ||
Uluslararası alanda kabul görmüş mimari çizim teknik, sembol ve gösterim şekillerinin öğrenilmesi. | ||
Mimari projede detay plan, kesit ve cephe ilişkisi ve doğru şekilde kağıda aktarılması. | ||
Detay çizim teknikleri, ifade yöntemlerinin geliştirilmesi. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin önemi, içeriği, yönteminin açıklanması; teknik çizim için gerekli araçların tanıtımı ( T cetveli, gönye, vs.) | |
2 | Kağıt tipleri. Standart kâğıt boyutları ve pafta düzeni, Çizgi türleri ve çizgi kalınlıkları. Antet çalışması | T cetveli, gönye kullanarak; yatayda, dikeyde ve açılı ( 30 / 60 / 45 ) nokta, çizgi çalışması, çizim kağıdına antet hazırlanması |
3 | Antet çalışması, Harf ve rakam yazılışlarının anlatımı ve uygulaması | Antet hazırlanması, Yazı uygulamaları |
4 | Geometrik çizimler ,çizimlerde tasarı geometri kurallarının uygulanması. | Çokgen çizimi 1-Eşkenar Üçgen 2-Çemberi Üç Eşit Parçaya Bölüp Eşkenar Üçgen 3-Çember içine Kare 4-Çember İçine Beşgen 5- Çember İçine Altıgen 6- Çember İçine Yedigen 7-Çember İçine Sekizgen Çizilmesi. |
5 | Ölçekler ve ölçeklendirme | Krokiden ölçekli çizim uygulaması |
6 | Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi. | Epür düzlem uygulaması |
7 | Dikdörtgen prizma, kare prizma, piramit vb cisimlerin epür sistemde izdüşümleri çizilmesi. | Epür düzlem uygulaması |
8 | Ara sınav | |
9 | Epür düzlem, Cisimlerin izdüşümleri | Epür düzlem üzerinde çizimlerin görünüşlerinin çiziminin yapılması |
10 | Epür düzlem, Görünüş çıkarma | Epir düzlemde berilen çizimlerden yararlanılarak eksik görünüşlerin çizilmesi |
11 | Epür düzlem, Görünüş çıkarma | Epir düzlemde berilen çizimlerden yararlanılarak eksik görünüşlerin çizilmesi |
12 | Epürü verilen cisimlerin perspektiflerinin çizilmesi | Aksonometrik perspektif çizim uygulaması |
13 | Perspektif | Militer kavalyer perspektif çizim uygulaması |
14 | Perspektif | Tek kaçışlı perspektif çizimi yapılması |
15 | Perspektif | İki kaçışlı perspektif çizimi yapılması |
Kaynak |
- ŞAHİNLER, O., KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul, Yay Yayınevi, 1990. - ELDEM, S.H. , Yapı. - KUBAN, D. Mimarlık Kavramları. - ONAT, E. Mimarlık, Form ve Geometri. - PANCARCI, A., ÖCAL M.E., Yapı Teknik Resmi Cilt: I – II |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |