Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON II | İAY2210413 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker ,Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama,Ara Sınav,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama,Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği,Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği,Resüsitasyon Sonrası Bakım,Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü,Genel Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | |
| 2 | Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker | |
| 3 | Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama | |
| 4 | İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler | |
| 5 | İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama | |
| 6 | İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler | |
| 7 | İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler | |
| 10 | İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama | |
| 11 | Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği | |
| 12 | Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği | |
| 13 | Resüsitasyon Sonrası Bakım | |
| 14 | Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü | |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
| Kaynak |
| Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
| 2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
| 3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
| 4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
| 5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
| 6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
| 8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
| 9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
| 10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON II | İAY2210413 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker ,Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler,İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama,Ara Sınav,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler,İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama,Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği,Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği,Resüsitasyon Sonrası Bakım,Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü,Genel Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | |
| 2 | Kalbin İleti Sistemi - Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker | |
| 3 | Defibrilasyon, Kardiyoversiyon ve Transkutan Pacemaker/Uygulama | |
| 4 | İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler | |
| 5 | İleri Yaşam Desteği Arrest Ritimler/Uygulama | |
| 6 | İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler | |
| 7 | İleri Yaşam Desteği Taşikardik Ritimler/Uygulama | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler | |
| 10 | İleri Yaşam Desteği Bradikardik Ritimler/Uygulama | |
| 11 | Neonatal Dönemde İleri Yaşam Desteği | |
| 12 | Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği | |
| 13 | Resüsitasyon Sonrası Bakım | |
| 14 | Resüsitasyonun Etik ve Yasal Yönü | |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
| Kaynak |
| Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
| 2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
| 3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
| 4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
| 5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
| 6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
| 8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
| 9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
| 10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |