Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | ICMT1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz MISTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik organizasyon süreçleri,Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri,Microsoft Office Uygulamaları,Mezun Buluşması,Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi,Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi ,Kurumsal yazışma teknikleri,ARA SINAV,Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli,Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi,1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti,Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi,İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi,Kariyer Günleri,1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri | |
3 | Microsoft Office Uygulamaları | |
4 | Mezun Buluşması | |
5 | Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi | |
6 | Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi | |
7 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli | |
10 | Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi | |
11 | 1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti | |
12 | Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi | |
13 | İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi | |
14 | Kariyer Günleri | |
15 | 1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | ICMT1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz MISTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik organizasyon süreçleri,Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri,Microsoft Office Uygulamaları,Mezun Buluşması,Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi,Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi ,Kurumsal yazışma teknikleri,ARA SINAV,Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli,Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi,1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti,Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi,İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi,Kariyer Günleri,1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri | |
3 | Microsoft Office Uygulamaları | |
4 | Mezun Buluşması | |
5 | Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi | |
6 | Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi | |
7 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli | |
10 | Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi | |
11 | 1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti | |
12 | Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi | |
13 | İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi | |
14 | Kariyer Günleri | |
15 | 1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |