Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz MISTIK |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin sanat ve tasarım alanında edindikleri teorik bilgilerin günlük hayata nasıl yansıdığını gözlemlemelerine imkân tanır. Öğrencilerin bu gözlemler sırasında farklı disiplinlerle kurulan ilişkileri de fark etmeleri beklenir. Tüm bu süreçler, öğrencilerin entelektüel ve sosyal gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması.,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri ,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı,ARA SINAV,Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi,Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim,Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması,Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklerin içerik ve amaçlarını açıklar. Sanat ve tasarım alanlarında edinilen teorik bilgilerin günlük yaşamla ilişkisini değerlendirir. Farklı disiplinlerle sanat ve tasarım arasındaki etkileşimleri analiz eder. Ziyaret edilen mekân veya etkinlikleri, tasarım ilkeleri açısından eleştirel bir bakışla yorumlar. Kültürel miras yapıları, müzeler veya kamusal alanlar gibi etkinlik mekânlarının kullanıcı deneyimine etkisini açıklar. Etkinlik süreçlerine aktif katılım göstererek gözlem yapar ve bu gözlemleri raporlaştırır. Sanat, tasarım ve kültür etkinliklerinden elde ettiği bilgileri akademik ve profesyonel gelişimi için kullanır. Farklı mekân deneyimlerinin iç mekân tasarımına etkilerini tartışır. Etkinlikler sırasında mesleki iletişim, gözlem ve analiz becerilerini geliştirir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması. | |
| 2 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi | |
| 3 | Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi | |
| 4 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri | |
| 5 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi | |
| 6 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi | |
| 7 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi | |
| 10 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi | |
| 11 | Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim | |
| 12 | Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi | |
| 14 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması | |
| 15 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi |
| Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
| 2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
| 5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
| 6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz MISTIK |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin sanat ve tasarım alanında edindikleri teorik bilgilerin günlük hayata nasıl yansıdığını gözlemlemelerine imkân tanır. Öğrencilerin bu gözlemler sırasında farklı disiplinlerle kurulan ilişkileri de fark etmeleri beklenir. Tüm bu süreçler, öğrencilerin entelektüel ve sosyal gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması.,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri ,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı,ARA SINAV,Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi,Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim,Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması,Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklerin içerik ve amaçlarını açıklar. Sanat ve tasarım alanlarında edinilen teorik bilgilerin günlük yaşamla ilişkisini değerlendirir. Farklı disiplinlerle sanat ve tasarım arasındaki etkileşimleri analiz eder. Ziyaret edilen mekân veya etkinlikleri, tasarım ilkeleri açısından eleştirel bir bakışla yorumlar. Kültürel miras yapıları, müzeler veya kamusal alanlar gibi etkinlik mekânlarının kullanıcı deneyimine etkisini açıklar. Etkinlik süreçlerine aktif katılım göstererek gözlem yapar ve bu gözlemleri raporlaştırır. Sanat, tasarım ve kültür etkinliklerinden elde ettiği bilgileri akademik ve profesyonel gelişimi için kullanır. Farklı mekân deneyimlerinin iç mekân tasarımına etkilerini tartışır. Etkinlikler sırasında mesleki iletişim, gözlem ve analiz becerilerini geliştirir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması. | |
| 2 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi | |
| 3 | Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi | |
| 4 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri | |
| 5 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi | |
| 6 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi | |
| 7 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi | |
| 10 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi | |
| 11 | Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim | |
| 12 | Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi | |
| 14 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması | |
| 15 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi |
| Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
| 2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
| 5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
| 6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |