Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FARMAKOLOJİ | ADS1210387 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi,İlaçların Farmasötik Şekilleri.,İlaç Uygulama Yolları,İlaçların Absorbsiyonu,İlaçların Dağılımı,İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı,Doz-Konsantrasyon-Etki,ARA SINAV,İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri,İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler,Farmakogenetik, Farmakovijilans,İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler,İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları,İlaç alerjisi,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar. | ||
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler. | ||
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. | ||
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. | ||
İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar. | ||
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini adlandırır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi | |
2 | İlaçların Farmasötik Şekilleri. | |
3 | İlaç Uygulama Yolları | |
4 | İlaçların Absorbsiyonu | |
5 | İlaçların Dağılımı | |
6 | İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı | |
7 | Doz-Konsantrasyon-Etki | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri | |
10 | İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler | |
11 | Farmakogenetik, Farmakovijilans | |
12 | İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler | |
13 | İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları | |
14 | İlaç alerjisi | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
- Kayaalp, S.O: Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. - Temel ve Klinik Farmakoloji, Bertram G., Katzung, Nobel Tıp Kitapevleri. - Sağlık Bilimleri İçin Farmakoloji, Demet Akın, Akademisyen Kitapevi. - Lipiincot Farmakoloji, Nobel Tıp Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
- Goldfrank’s Toxicologic Emergencies, L.R. Goldfrank, N.E. Flomenbaum, N.E. Lewin, R.S. Weisman, M.A. Howland, R.S. Hoffman. - Casarett And Doull's Toksikolojinin Temelleri - Sinan Süzen, Ankara Nobel Tıp Kitabevi. - Acil Serviste Klinik Toksikoloji, Akademisyen Kitapevi. - Farmosötik Toksikoloji, Gerard J., Murder ve Lennart Dencker, Nobel Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FARMAKOLOJİ | ADS1210387 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi,İlaçların Farmasötik Şekilleri.,İlaç Uygulama Yolları,İlaçların Absorbsiyonu,İlaçların Dağılımı,İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı,Doz-Konsantrasyon-Etki,ARA SINAV,İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri,İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler,Farmakogenetik, Farmakovijilans,İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler,İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları,İlaç alerjisi,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar. | ||
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler. | ||
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. | ||
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. | ||
İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar. | ||
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini adlandırır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi | |
2 | İlaçların Farmasötik Şekilleri. | |
3 | İlaç Uygulama Yolları | |
4 | İlaçların Absorbsiyonu | |
5 | İlaçların Dağılımı | |
6 | İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı | |
7 | Doz-Konsantrasyon-Etki | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri | |
10 | İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler | |
11 | Farmakogenetik, Farmakovijilans | |
12 | İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler | |
13 | İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları | |
14 | İlaç alerjisi | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
- Kayaalp, S.O: Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. - Temel ve Klinik Farmakoloji, Bertram G., Katzung, Nobel Tıp Kitapevleri. - Sağlık Bilimleri İçin Farmakoloji, Demet Akın, Akademisyen Kitapevi. - Lipiincot Farmakoloji, Nobel Tıp Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
- Goldfrank’s Toxicologic Emergencies, L.R. Goldfrank, N.E. Flomenbaum, N.E. Lewin, R.S. Weisman, M.A. Howland, R.S. Hoffman. - Casarett And Doull's Toksikolojinin Temelleri - Sinan Süzen, Ankara Nobel Tıp Kitabevi. - Acil Serviste Klinik Toksikoloji, Akademisyen Kitapevi. - Farmosötik Toksikoloji, Gerard J., Murder ve Lennart Dencker, Nobel Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |