Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENFEKSİYON HASTALIKLARI, STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ | ADS1210702 | Bahar Dönemi | 3+1 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi laboratuvarlarda sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri ile ilgili bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon,Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon,Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar ,Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar,Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar ,Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,Hastane Enfeksiyonları,Ara sınav,Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar,El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri,Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon,Sterilizasyon Yöntemleri,Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon,Atık Yönetimi,Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ); konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Belirti Ve Bulgularını tanımlar. Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu tanımlar. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon arasındaki farkı tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon | |
2 | Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon | |
3 | Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
4 | Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
5 | Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
6 | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
7 | Hastane Enfeksiyonları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar | |
10 | El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri | |
11 | Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon | |
12 | Sterilizasyon Yöntemleri | |
13 | Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon | |
14 | Atık Yönetimi | |
15 | Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ) |
Kaynak |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENFEKSİYON HASTALIKLARI, STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ | ADS1210702 | Bahar Dönemi | 3+1 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi laboratuvarlarda sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri ile ilgili bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon,Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon,Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar ,Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar,Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar ,Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,Hastane Enfeksiyonları,Ara sınav,Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar,El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri,Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon,Sterilizasyon Yöntemleri,Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon,Atık Yönetimi,Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ); konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Belirti Ve Bulgularını tanımlar. Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu tanımlar. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon arasındaki farkı tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon | |
2 | Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon | |
3 | Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
4 | Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
5 | Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
6 | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
7 | Hastane Enfeksiyonları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar | |
10 | El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri | |
11 | Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon | |
12 | Sterilizasyon Yöntemleri | |
13 | Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon | |
14 | Atık Yönetimi | |
15 | Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ) |
Kaynak |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |