Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ENFEKSİYON HASTALIKLARI, STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+1 | 4 | 6 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Tıbbi laboratuvarlarda sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri ile ilgili bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon,Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon,Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar ,Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar,Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar ,Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,Hastane Enfeksiyonları,Ara sınav,Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar,El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri,Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon,Sterilizasyon Yöntemleri,Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon,Atık Yönetimi,Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ); konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Belirti Ve Bulgularını tanımlar. Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu tanımlar. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon arasındaki farkı tanımlar. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon | |
| 2 | Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon | |
| 3 | Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
| 4 | Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
| 5 | Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
| 6 | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
| 7 | Hastane Enfeksiyonları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar | |
| 10 | El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri | |
| 11 | Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon | |
| 12 | Sterilizasyon Yöntemleri | |
| 13 | Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon | |
| 14 | Atık Yönetimi | |
| 15 | Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ) |
| Kaynak |
| Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ENFEKSİYON HASTALIKLARI, STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+1 | 4 | 6 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Tıbbi laboratuvarlarda sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri ile ilgili bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon,Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon,Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar ,Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar,Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar ,Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,Hastane Enfeksiyonları,Ara sınav,Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar,El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri,Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon,Sterilizasyon Yöntemleri,Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon,Atık Yönetimi,Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ); konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Belirti Ve Bulgularını tanımlar. Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu tanımlar. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon arasındaki farkı tanımlar. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Mikroorganizmalar ve Enfeksiyon | |
| 2 | Enfeksiyon Belirti ve Bulguları, İnflamasyon | |
| 3 | Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
| 4 | Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | |
| 5 | Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
| 6 | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | |
| 7 | Hastane Enfeksiyonları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları / Katater İlişkili Enfeksiyonlar | |
| 10 | El Hijyeni / Standart Koruyucu Önlemler / İzolasyon Yöntemleri | |
| 11 | Asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon ve sterilizasyon | |
| 12 | Sterilizasyon Yöntemleri | |
| 13 | Laboratuvar Hizmetlerinde ve Diş Hekimliğinde Sterilizasyon | |
| 14 | Atık Yönetimi | |
| 15 | Merkezi Sterilizasyon Ünitesi (MSÜ) |
| Kaynak |
| Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |