Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | TDS2211059 | Bahar Dönemi | 0+45 | 45 | 30 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Veysel BAYTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane yönetim süreçlerini öğrenerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik iş akışlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,ARA SINAV,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,FİNAL; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşyerinin çalışma saatlerine, kurallarına ve ilkelerine uygun olarak tanımlar | ||
Hastane yönetim süreçlerini öğrenir | ||
Hasta hizmetleri süreçlerini öğrenir | ||
Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri otomasyon programını öğrenir | ||
Hasta dosyalarını öğrenir | ||
Hasta kayıt süreçlerini öğrenir | ||
Hasta raporlarını öğrenir | ||
Arşiv süreçlerini öğrenir | ||
Ekip çalışmasını öğrenir | ||
ICD ve SUT ‘u öğrenir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Poliklinik eğitimi | |
2 | Poliklinik eğitimi | |
3 | Poliklinik eğitimi | |
4 | Poliklinik eğitimi | |
5 | Poliklinik eğitimi | |
6 | Poliklinik eğitimi | |
7 | Poliklinik eğitimi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Klinik eğitimi | |
10 | Klinik eğitimi | |
11 | Klinik eğitimi | |
12 | Klinik eğitimi | |
13 | Klinik eğitimi | |
14 | Klinik eğitimi | |
15 | Klinik eğitimi | |
16 | FİNAL |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | TDS2211059 | Bahar Dönemi | 0+45 | 45 | 30 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Veysel BAYTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane yönetim süreçlerini öğrenerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik iş akışlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,Poliklinik eğitimi,ARA SINAV,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,Klinik eğitimi,FİNAL; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşyerinin çalışma saatlerine, kurallarına ve ilkelerine uygun olarak tanımlar | ||
Hastane yönetim süreçlerini öğrenir | ||
Hasta hizmetleri süreçlerini öğrenir | ||
Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri otomasyon programını öğrenir | ||
Hasta dosyalarını öğrenir | ||
Hasta kayıt süreçlerini öğrenir | ||
Hasta raporlarını öğrenir | ||
Arşiv süreçlerini öğrenir | ||
Ekip çalışmasını öğrenir | ||
ICD ve SUT ‘u öğrenir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Poliklinik eğitimi | |
2 | Poliklinik eğitimi | |
3 | Poliklinik eğitimi | |
4 | Poliklinik eğitimi | |
5 | Poliklinik eğitimi | |
6 | Poliklinik eğitimi | |
7 | Poliklinik eğitimi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Klinik eğitimi | |
10 | Klinik eğitimi | |
11 | Klinik eğitimi | |
12 | Klinik eğitimi | |
13 | Klinik eğitimi | |
14 | Klinik eğitimi | |
15 | Klinik eğitimi | |
16 | FİNAL |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |