Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON I | İAY2110753 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği basamaklarını öğrenmek ve uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama ,Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama ,Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama ,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin, Çocuk ve Bebek,Endotrakeal Entübasyon,Endotrakeal Entübasyon/Uygulama,ARA SINAV,Erişkinlerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama ,Çocuklarda-Bebeklerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama ,Hava Yolu Yönetimi ve Hava Yolu Uygulamaları,Alternatif Hava Yolu Araçları,Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği,Vaka Çalışmaları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erişkin, Çocuk ve Bebeklerde Temel Yaşam Desteği ve İleri Yaşam Desteği’nin tüm basamaklarını sıralayabilecektir. | ||
Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakımı tanımlayabilecektir. (Erişkin-Çocuk-Bebek) | ||
Hava Yolu Yönetimi ve alternatif hava yolu araçlarını sıralayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | |
2 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama | |
3 | Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama | |
4 | Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama | |
5 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin, Çocuk ve Bebek | |
6 | Endotrakeal Entübasyon | |
7 | Endotrakeal Entübasyon/Uygulama | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Erişkinlerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama | |
10 | Çocuklarda-Bebeklerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama | |
11 | Hava Yolu Yönetimi ve Hava Yolu Uygulamaları | |
12 | Alternatif Hava Yolu Araçları | |
13 | Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği | |
14 | Vaka Çalışmaları | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
- Resüsitasyon ve Güncel Yaklaşımlar, Funda Karbek, Haldun Akoğlu, İstanbul Tabip Odası Yayınları. - Tintinalli Acil Tıp Testbook - İLYAD eğitimleri - ÇİLYAD eğitimleri - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON I | İAY2110753 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği basamaklarını öğrenmek ve uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama ,Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama ,Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama ,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin, Çocuk ve Bebek,Endotrakeal Entübasyon,Endotrakeal Entübasyon/Uygulama,ARA SINAV,Erişkinlerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama ,Çocuklarda-Bebeklerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama ,Hava Yolu Yönetimi ve Hava Yolu Uygulamaları,Alternatif Hava Yolu Araçları,Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği,Vaka Çalışmaları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erişkin, Çocuk ve Bebeklerde Temel Yaşam Desteği ve İleri Yaşam Desteği’nin tüm basamaklarını sıralayabilecektir. | ||
Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakımı tanımlayabilecektir. (Erişkin-Çocuk-Bebek) | ||
Hava Yolu Yönetimi ve alternatif hava yolu araçlarını sıralayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | |
2 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama | |
3 | Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama | |
4 | Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama | |
5 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin, Çocuk ve Bebek | |
6 | Endotrakeal Entübasyon | |
7 | Endotrakeal Entübasyon/Uygulama | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Erişkinlerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama | |
10 | Çocuklarda-Bebeklerde İleri Yaşam Desteği/Uygulama | |
11 | Hava Yolu Yönetimi ve Hava Yolu Uygulamaları | |
12 | Alternatif Hava Yolu Araçları | |
13 | Özel Durumlarda İleri Yaşam Desteği | |
14 | Vaka Çalışmaları | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
- Resüsitasyon ve Güncel Yaklaşımlar, Funda Karbek, Haldun Akoğlu, İstanbul Tabip Odası Yayınları. - Tintinalli Acil Tıp Testbook - İLYAD eğitimleri - ÇİLYAD eğitimleri - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular. | ||||||
2 | Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun tedavi hazırlayıp, uygular. | ||||||
3 | Temel mesleki becerilere ve bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Gerekli durumlarda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. | ||||||
5 | Etik kurallar çerçevesinde mesleki gelişim anlayışına sahip olur. | ||||||
6 | Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Hasta mahremiyetine önem verir. | ||||||
8 | Acil sağlık hizmetlerinin evrensel ve ülkemizdeki durumu ve paramediğin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir, güncel süreçleri takip eder. | ||||||
9 | Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. | ||||||
10 | Ambulans ve acil servis ekipmanlarını etkin ve doğru kullanır, yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |