Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA PRENSİPLERİADS2110705Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDiş ünitelerini tedaviye hazır hale getirebilme, hasta muayenesinde diş hekimine yardımcı olabilme, uygulanacak tedaviye uygun malzemeleri hazırlayarak tedavi sırasında diş hekimine aktif olarak yardımcı olarak dört el diş hekimliği felsefesini uygulayabilme, klinik sarf ve tedavi malzemelerinin takip ve tedarikini yapabilme becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması,Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi,Dental fotoğrafçılık,İlkyardım bilgisi ,Ağız bakım bilgisi ve Hassasiyet giderici ajanlar.,Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon,Bleaching tedavisi,ARA SINAV,Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipleri.,Rezin infiltrasyon yöntemi.,Radyasyondan korunma.,Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall,Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM,Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi,Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diş hekimliğinde kullanılan alet ve malzemelerin tanınması ve tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olacak şekilde etkin olarak kullanılmasını açıklar. Klinik iş tanımı altında, sekreterlik hizmetleri, sterilizasyon ve alet temizliği, malzeme tedarik ve takibi, hasta-klinik-laboratuvar iş akışının düzenlenmesi konularını açıklar. Hastaları tanıyan, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı ve donanımlı bir ağız diş sağlığı teknikeri olmayı tanımlar ve açıklar. Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olur. Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması
2Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi
3Dental fotoğrafçılık
4İlkyardım bilgisi
5Ağız bakım bilgisi ve Hassasiyet giderici ajanlar.
6Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon
7Bleaching tedavisi
8ARA SINAV
9Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipleri.
10Rezin infiltrasyon yöntemi.
11Radyasyondan korunma.
12Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall
13Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM
14Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi
15Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı
Kaynak
Ders Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA PRENSİPLERİADS2110705Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDiş ünitelerini tedaviye hazır hale getirebilme, hasta muayenesinde diş hekimine yardımcı olabilme, uygulanacak tedaviye uygun malzemeleri hazırlayarak tedavi sırasında diş hekimine aktif olarak yardımcı olarak dört el diş hekimliği felsefesini uygulayabilme, klinik sarf ve tedavi malzemelerinin takip ve tedarikini yapabilme becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması,Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi,Dental fotoğrafçılık,İlkyardım bilgisi ,Ağız bakım bilgisi ve Hassasiyet giderici ajanlar.,Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon,Bleaching tedavisi,ARA SINAV,Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipleri.,Rezin infiltrasyon yöntemi.,Radyasyondan korunma.,Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall,Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM,Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi,Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diş hekimliğinde kullanılan alet ve malzemelerin tanınması ve tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olacak şekilde etkin olarak kullanılmasını açıklar. Klinik iş tanımı altında, sekreterlik hizmetleri, sterilizasyon ve alet temizliği, malzeme tedarik ve takibi, hasta-klinik-laboratuvar iş akışının düzenlenmesi konularını açıklar. Hastaları tanıyan, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı ve donanımlı bir ağız diş sağlığı teknikeri olmayı tanımlar ve açıklar. Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olur. Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması
2Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi
3Dental fotoğrafçılık
4İlkyardım bilgisi
5Ağız bakım bilgisi ve Hassasiyet giderici ajanlar.
6Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon
7Bleaching tedavisi
8ARA SINAV
9Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipleri.
10Rezin infiltrasyon yöntemi.
11Radyasyondan korunma.
12Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall
13Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM
14Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi
15Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı
Kaynak
Ders Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu